De patiënt als kwaliteitspartner
Het aanbieden van veilige en kwaliteitsvolle zorg aan onze patiënten is een absolute prioriteit voor ons ziekenhuis. Ook jij, als patiënt, kan meehelpen aan je eigen veiligheid.
Wij proberen je zo goed mogelijk te informeren over de zorg die wij je verstrekken.
Indien je toch nog vragen hebt over je ziekte of behandeling adviseren wij je om deze vragen te noteren. Zo heb je deze steeds bij de hand als jouw zorgverlener langskomt. Zeg gerust als je iets niet goed begrepen hebt. Als je onzeker bent, kan je een familielid, vriend of vertrouwenspersoon vragen om aanwezig te zijn bij het gesprek.
Het zorgbandje
Als je opgenomen wordt, krijg je een identificatiebandje aan met o.a. je voor-, familienaam en geboortedatum op. Controleer deze gegevens en meld onmiddellijk als ze niet juist zijn. Je mag het zorgbandje pas uitdoen wanneer je het ziekenhuis verlaat.
Vraag een nieuw zorgbandje indien het om één of andere reden verwijderd werd of als deze niet meer leesbaar is.
Tijdens je verblijf zal men vaak je voor-, familienaam en geboortedatum bevragen om vergissingen te vermijden.
Identificatieklevers
Na de inschrijving worden klevers met je identificatiegegevens op aangemaakt. Gelieve de gegevens op deze klevers steeds na te kijken op correctheid. Indien er gegevens niet correct zijn, kan je dit best zo snel mogelijk melden.
Medicatie
Breng je thuismedicatie mee in de originele verpakking of breng een gedetailleerde lijst mee. Ook de inname van geneeskrachtige kruiden en geneesmiddelen zonder voorschrift dienen gemeld te worden aan de behandelende arts of de verpleegkundige. Meld steeds eventuele (medicatie)allergieën.
Vraag waarvoor je medicatie dient en hoe, wanneer en hoe lang je ze moet innemen.
Valpreventie
Een valpartij is snel gebeurd maar het herstel kan soms lang duren. Wij geven je graag enkele tips en suggesties die je kunnen helpen via 'het ezelsbruggetje' VALKUIL.